Brändimme

Leipomo Salonen on yrityksenä kasvanut ja muovautunut 120 vuoden kuluessa vastaten aina kunkin aikakauden haasteisiin ja asiakkaisen tarpeisiin. Brändimme kertoo samalla tavalla toisaalta identiteetistämme ja siitä mitä haluamme olla ja toisaalta ajasta, jossa elämme.

Juhlavuoden 2025 kunniaksi olemme uudistaneet ilmettämme nostaen liikemerkkiimme mukaan pitkät perinteemme perustamisvuoden 1905 muodossa. Samalla tiivistimme liikemerkkiä luopumalla Perheleipuri-etuliitteestä. Meidät tunnetaankin parhaiten virallisella nimellämme Leipomo Salonen – tai yksinkertaisesti Salosena.

Visio

• Tarjoamme kuluttajille maukkaimmat leipomotuotteet ja olemme kaupalle luotettavin leipomokumppani.

Arvot

• Laatu
• Innovatiivisuus
• Luotettavuus
• Avoimuus
• Perheyrittäjyys

Asiakkaat

• Asiakkaamme ovat ennen kaikkea leivän ystäviä, jotka haluavat, että tavallinenkin arkena syötävä leipä on tuoretta ja maukasta. Leivän raaka-aineiden tulee olla laadukkaita ja leivän ystävä arvostaa myös tuotannon vastuullisuutta.
• Kaupassa leivän ystävälle tärkeää on hyvä valikoima, mutta tyypillisesti hän ostaa tutun leipomon hyväksi todettuja tuotteita. Silloin tällöin leivän ystävä hakee vaihtelua kokeilemalla uusia vaihtoehtoja ja rohkeasti maustettuja tuotteita.

Olemus

(Brand essence)

SYNTYNYT LEIPOMAAN

Salonen-brändin olemus kiteytyy lauseessa Syntynyt leipomaan, mikä pitää sisällään:
• Sukupolvelta toiselle kulkevaa osaamista – leipuriutta, joka ei nojaa pelkästään perinteeseen vaan kehittyy jokaisen sukupolven myötä
• Perheyrittäjyyttä
• Henkilökohtaisia taitoja ja yhteistyökykyä, jotka yhdessä tekevät hyvän leipomoalan ammattilaisen
• Korkeatasoisia, laadukkaita ja vastuullisesti valmistettuja tuotteita – ilman niitä ei voi väittää olevansa syntynyt leipomaan

Tapamme puhua

(Tone of voice)

Lämmin

mutta ei mielistelevä

Itsevarma

mutta ei pöyhkeä

Leikkisä

mutta ei puujalka

Tuotelupaus

(Product / Brand promise)

PÄÄOSASSA MAKU

Tuotekehityksemme ohjenuorana on ollut toimintamme alusta saakka tarjota maukkaita perustuotteita ja toisaalta uusia makuvaihtoehtoja. Pitkään yrityksemme tunnuslauseena ollut ”Pääosassa maku” pätee siis edelleen.

Tuotebrändit

Aamiaissämpylät
Pehmosämpylät
Juuresta leiväksi
Makuja maailmalta

Liikemerkki

Salonen 1905

  

Liikemerkissä nimeemme yhdistyvät leivän maun lähde vilja, sekä perustamisvuoden 1905 kautta pitkät perinteemme leipomona ja perheyrityksenä.

Medialle-sivulta saat ladattua sekä liikemerkin perusversion, että vaakaversion värivaihtoehtoineen.

Värit

Lisävärit

Kirjasintyypit (fontit)

Tuotekuvat

Tietoa ja tunnetta

Tuotekuvien käyttö tulee aina sovittaa tilannekohtaisesti tukemaan viestinnän tavoitetta. Kuvat välittävät toisaalta tietoa tuotteesta, kuten sen koostumuksesta, tyypistä ja pakkauksesta – toisaalta taas tunnetta, mikä voi liittyä tuotteen käyttötilanteeseen tai makumaailmaan.

Kun käytät Salosen tuotekuvia, mieti siis, onko hyvä käyttää informatiivista kuvaa, vai haluatko kenties tuoda katsojan lähelle tuotetta tai keskelle elämyksellistä tapahtumaa.

Tuotekuva Ruispalaleipä
Tuotekuva Pehmosämpylä Kaura